Kader mi var yoksa özgür irade mi?

REKLAM

Hayat bazen öyle garip gidiyor ki, insan ister istemez her şeyin önceden yazılıp çizildiğini düşünüyor. Bazen de sanki direksiyonda ben varım, ne tarafa kırarsam oraya gidiyor gibi geliyor. Çevremde bakıyorum, kimisi "kısmetten ötesi yok" diyor, kimisi de "kendi kaderini kendin çizersin" diye tutturuyor. İkisi de mantıklı geliyor ama ikisini aynı anda kabul etmek de imkansız gibi. Sizin bu konuda kafanız nasıl çalışıyor, gerçekten her şey çoktan belli mi yoksa bizim seçtiklerimiz mi hayatı şekillendiriyor?

REKLAM

Bu işin içinden çıkamadım bir türlü. Yani eğer her şey bir senaryo gibi önceden belirlendiyse, yaşadığımız bunca sıkıntının ya da başarının ne anlamı kalıyor ki? Diğer yandan her şeyi bizim irademize bırakırsak, o zaman neden bazen elimiz kolumuz bağlı kalıyor, hiç beklemediğimiz olaylar pat diye önümüze çıkıyor? İşin doğrusunu bilen varsa ya da kendi hayatından "bak bu kesin kaderdi" dediği bir anı olan varsa anlatsın da biraz fikir alışverişi yapalım. Sizin görüşlerinizi merak ediyorum.

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, tuzer senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...