İçkili sofrada oturan ama içmeyen kişi günah kazanır mı?

REKLAM

Geçen akşam arkadaşlarla bir araya geldik, ortamda içki içilen bir sofra kuruldu. Ben o anlarda içki içmedim, sadece yanlarında oturup muhabbetlerine eşlik ettim. Ama içim içimi yedi, acaba masada oturup sadece içmemek bile bir günah mı diye düşündüm. Bazıları "sadece yanında durmak bile o sofranın parçası olmaktır" diyor, bazıları da "sen içmedikten sonra sana ne" diye kestirip atıyor. İşin aslı, orada bulunmak bile insanı manevi olarak bir sorumluluğun altına sokar mı, çok kararsız kaldım.

REKLAM

Bu mesele aslında insanın niyetine mi bağlı yoksa ortamın kendi mi belirleyici oluyor, onu da kestiremiyorum. Yani arkadaş ortamı diye kıramıyorsun insanları ama bir yandan da acaba yanlış mı yapıyorum diye kendi kendini sorguluyorsun. Sizin bu konudaki düşünceleriniz neler, hiç böyle bir ikilemde kaldınız mı? Bu tip durumlarda çizgiyi nerede çekmek lazım, biraz fikirlerinizi merak ediyorum.

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Zakarie senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...