DNA eşlenmesi çeşitlilik sağlar mı?
DNA eşlenmesi sırasında meydana gelen kopyalama olayı tam olarak nasıl işliyor, bunu çözemedim. Hani bir hücre bölünürken kendi kopyasını çıkartıyor ya, bu süreçte hata payı olabiliyor mu yoksa tamamen birebir aynısı mı çıkıyor ortaya? Eğer her şey kusursuz kopyalansaydı, canlılar arasında bu kadar çeşitlilik olması mümkün olmazdı diye düşünüyorum. Yoksa bu çeşitlilik işi sadece eşlenme dışındaki başka faktörlere mi bağlı, tam kestiremedim.
Kendi kendime düşünürken işin içinden çıkamadım; hani bu kopyalama sırasında ufak tefek sapmalar olup yeni özellikler kazanmamıza mı yarıyor, yoksa genetik çeşitlilik bambaşka bir mekanizmanın ürünü mü? Yani DNA birebir kopyalansa bile dışarıdan gelen etkiler mi bizi farklı kılıyor, yoksa bu süreçte doğal bir hata payı mı var? Konuyla ilgili bilgisi olanlar bi aydınlatırsa sevinirim, bayağı kafama takıldı bu durum.
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, teyup senin yardımını bekliyor!