Bakterilerde çeşitlilik nasıl sağlanır?

REKLAM

Bakteriler bildiğimiz kadarıyla sadece ikiye bölünerek çoğalan canlılar, yani mantıken her seferinde birbirinin kopyasını oluşturmaları lazım. Ama doğaya baktığımızda bu kadar farklı ortamda, bu kadar farklı özelliklere sahip olmaları bana garip geliyor. Sürekli aynı kopyadan oluşsalardı bir süre sonra mutasyon dışında hiçbir değişim olmazdı diye düşünüyorum. Peki bu canlılar birbirleri arasında nasıl bir yöntem kullanıyor da bu kadar farklılaşabiliyorlar?

REKLAM

Kendi aralarında resmen bir bilgi alışverişi mi yapıyorlar yoksa başka bir mekanizma mı devreye giriyor tam çözemedim. Ortamdaki genetik parçaları kapıp kendi sistemlerine entegre ettikleri gibi şeyler duymuştum ama bu işin aslı nedir merak ediyorum. Konu hakkında bilgisi olanlar aydınlatırsa sevinirim, aslında evrimsel süreçte nasıl bu kadar dayanıklı hale geldiklerini de biraz tartışabiliriz bence.

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Valdo senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...