Bakterilerde çeşitlilik nasıl sağlanır?
Bakteriler bildiğimiz kadarıyla sadece ikiye bölünerek çoğalan canlılar, yani mantıken her seferinde birbirinin kopyasını oluşturmaları lazım. Ama doğaya baktığımızda bu kadar farklı ortamda, bu kadar farklı özelliklere sahip olmaları bana garip geliyor. Sürekli aynı kopyadan oluşsalardı bir süre sonra mutasyon dışında hiçbir değişim olmazdı diye düşünüyorum. Peki bu canlılar birbirleri arasında nasıl bir yöntem kullanıyor da bu kadar farklılaşabiliyorlar?
Kendi aralarında resmen bir bilgi alışverişi mi yapıyorlar yoksa başka bir mekanizma mı devreye giriyor tam çözemedim. Ortamdaki genetik parçaları kapıp kendi sistemlerine entegre ettikleri gibi şeyler duymuştum ama bu işin aslı nedir merak ediyorum. Konu hakkında bilgisi olanlar aydınlatırsa sevinirim, aslında evrimsel süreçte nasıl bu kadar dayanıklı hale geldiklerini de biraz tartışabiliriz bence.
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Valdo senin yardımını bekliyor!