Anaphase 1 evresinde çeşitlilik nasıl olur?

REKLAM

Biyoloji konularına bakarken şu Anaphase 1 evresindeki olaylar kafamı biraz karıştırdı. Homolog kromozomların birbirinden ayrılıp kutuplara çekilmesi olayı var ya, orada tam olarak çeşitlilik nasıl sağlanıyor çözemedim. Yani kromozomlar rastgele mi gidiyor yoksa belli bir düzeni mi var? Sanki o anki dizilim her şeyi değiştiriyormuş gibi geliyor ama tam oturtamadım kafamda.

REKLAM

Bu ayrılma anındaki şans faktörü mü yoksa başka bir mekanizma mı işin içindeki çeşitliliği yaratıyor? Aslında bu durum bizim genetik yapımızı belirleyen en önemli anlardan biriymiş gibi geliyor, biraz daha sade bir dille açıklayabilecek olan var mı? Yani bu evrede gerçekleşen rastgele ayrılma süreci tam olarak nasıl bir kombinasyon farkı yaratıyor, merak ettim.

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, sunduz senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...