Mayoz 1 mi Mayoz 2 mi çeşitlilik sağlar?

REKLAM

Şu biyoloji konularına takıldım bu aralar, net bir cevap bulamadım bir türlü. Mayoz bölünme kendi içinde iki aşamaya ayrılıyor ya, hani bu genetik çeşitliliğin tam olarak hangi evrede gerçekleştiği konusu kafamı kurcalıyor. Kimi kaynaklar ilk aşamada işin bittiğini söylüyor, kimisi ikinci aşamayı işaret ediyor. Tam olarak hangisi bu çeşitliliği sağlıyor, işin mantığı nedir acaba?

REKLAM

Yani parça değişimi falan diyoruz ama bu süreç bölünmenin neresinde tam olarak etkili oluyor? Bir taraf tamamen çeşitlilik odaklıyken diğer taraf sadece sayıca artış mı sağlıyor yoksa ikisi de bir şekilde sürece dahil mi? Bu konuda net bir bilgisi olan ya da işin mantığını basitçe anlatabilecek birileri varsa aydınlatırsa çok makbule geçer, merak ettim doğrusu.

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, ugur senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...