Yeraltı suları (artezyen) nasıl oluşur?

REKLAM

Bizim buralarda dağların yamaçlarında bazen durup dururken yerden su kaynıyor, hele o dik yamaçlı vadilerde gezerken bazen toprağın altından şırıl şırıl sesler geldiğini duyarım. Geçen hafta babamla bahçedeki eski elma ağaçlarının oraya gittik, toprağı biraz kazınca yerin ta derinlerinden sanki biri musluğu açmış gibi su fışkırmaya başladı. Hani şu artezyen dedikleri olay tam olarak nasıl oluyor, yani o su o kadar basınçla nasıl ta yukarılara kadar çıkabiliyor, aklım pek ermedi valla.

REKLAM

Yani yerin altında nasıl bir düzenek var da su kendi kendine yol bulup yüzeye ulaşıyor, sanki içinde görünmez borular varmış gibi. Toprağın katmanları suyu nasıl hapsedip de biz ihtiyaç duyunca böyle lıkır lıkır dışarı veriyor, bu işin mantığı nedir tam olarak? Sizin oralarda da böyle kendiliğinden çıkan sular var mı, yoksa sadece bizim buraların toprağına mı has bu durum, bilen birileri aydınlatabilir mi acaba?

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Dilma senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...