1929 Dünya Ekonomik Buhranı nasıl başladı?

REKLAM

Geçen gün Alsancak'ta eski bir sahafta tarih kitaplarına bakarken şu 1929 ekonomik buhranı meselesi takıldı aklıma. Hani hep derler ya borsa çöktü, her şey bitti diye; ama işin aslı tam olarak nasıl bu noktaya geldi, o kadar karmaşık geliyor ki bazen. Yani bir sabah uyandığında dünya nasıl olur da bir anda fakirleşir, o borsa balonları nasıl o kadar şişti de patladı anlayamıyorum. Bizimkilerin eski hikayelerini dinleyince ekonomi hep bıçak sırtı gibiymiş zaten, o dönemde yaşayanlar nasıl bir panik havasındaydı acaba?

REKLAM

Hani o dönem amerika'da insanlar ellerindeki avuçlarındakini kaybedince koca koca adamların sokakta elma satmaya çalıştığını okumuştum, valla tüylerim diken diken oluyor düşününce. Bizimkiler de hep "açlık günleri" diye anlatır, sanki o buhranın dalgası yıllar sonra bile etkisini sürdürmüş gibi. İnsanlar o dönemde aslında tam olarak nerede hata yaptı da sistem komple kilitlendi, sadece spekülasyon mu yoksa başka şeyler de mi tetikledi bu işi, sizin bu konuda bildikleriniz neler?

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Ingvil senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...