Simülasyonda yaşadığımızı nasıl anlarız?
Bazen hayat o kadar tuhaf akıyor ki, "Acaba biri bizi bir oyunun içine mi hapsetti?" diye düşünmeden edemiyorum. Özellikle ardı ardına yaşadığım bazı tesadüfler ya da sürekli tekrar ediyormuş gibi hissettiren o garip "deja vu" anları beni iyice şüpheye düşürdü. Hani bazen bir şeyleri tam olarak görmeseniz bile, sanki arka planda işleyen devasa bir sistem varmış ve biz sadece o sistemin küçük birer piyonuymuşuz gibi hissetmiyor musunuz? Sizce yaşadığımız bu gerçekliğin bir yazılım veya simülasyon olduğunu kanıtlayabilecek, "işte bu kesin bir hata" diyebileceğimiz bir açık yakalamak mümkün mü?
Etrafımızdaki her şeyin bu kadar kusursuz bir düzen içinde olması bazen bana çok yapay geliyor. Belki de birileri sürekli bizim tepkilerimizi ölçüyor ya da bir deneyi izliyor gibidir. Son zamanlarda bu konu kafamı kurcalıyor, sizin hiç "burası gerçek olamaz" dediğiniz, fizik kurallarının bile sanki bir anlığına aksadığını hissettiğiniz o tuhaf anlarınız oldu mu? Bu işin bir sonu veya sistemin bir "açığı" var mıdır, yoksa biz sadece kendi yarattığımız bir illüzyonun içinde kaybolup gidiyor muyuz?
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, REMEDIOS senin yardımını bekliyor!