Kötülük insanın doğasında mı var sonradan mı öğrenilir?

REKLAM

Çevremize şöyle bir bakınca bazı insanların durup dururken kötülük yapmaktan zevk aldığını görüyorum, insan ister istemez düşünüyor; bu iş doğuştan gelen bir kodlama mı yoksa hayat şartları mı bizi bu hale getiriyor? Yani bir bebek doğduğunda tertemiz mi yoksa ileride yapacağı tüm kötülüklerin tohumları zaten içinde mi var? Etrafımızdaki olayları gördükçe işin içinden çıkamıyorum, sanki bazıları gerçekten safi kötü niyetli dünyaya gelmiş gibi hissettiriyor.

REKLAM

Sizce insan tamamen çevresinin bir ürünü mü, yani iyi bir çevrede yetişen herkesin iyi biri olma şansı var mı? Yoksa ne yaparsak yapalım, insanın içinde o karanlık taraf hep bir yerlerde pusuda bekliyor mu? Bu mevzuda kafası karışık olan veya sağlam bir fikri olan varsa tartışalım istiyorum, sizce bu işin aslı nedir, kötülük öğrenilen bir şey mi yoksa kanımızda mı var?

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Gulled senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...