Özgürlük her istediğini yapmak mıdır?

REKLAM

Geçenlerde çarşıda yürürken kendi kendime düşündüm, herkes özgürlük diyor ama ne bileyim sanki yanlış anlıyoruz. Mesela bizim burada, Erzincan'ın soğuğunda akşam vakti dışarı çıkıp istediğim gibi takılmak, saatlerce sokaklarda dolanmak bana özgürlük gibi gelirdi hep. Ama geçen hafta babamla tartıştık, "istediğim yere giderim, kimseden izin alacak değilim" diye çıkıştım. Sonra eve dönünce o sessizliği görünce fark ettim ki, aslında yaptığım her şeyin bir ucu başkalarına dokunuyor. İstediğin her şeyi yapmak gerçekten özgürlük mü yoksa sadece bencilce bir davranış mı, insan bunu bazen karıştırıyor işte.

REKLAM

Yani hayat sadece canımız ne isterse onu yapmakla geçse, etrafımızdaki insanların sınırlarına ne kadar saygı duyabiliriz ki? Geçen arkadaşımla otururken o da dedi, "sınırsızlık özgürlük değil, kaosdur" diye. Bazen insan özgür olduğumuzu sanırken aslında başka şeylerin kölesi mi oluyor acaba? Kendi kararlarımı alabiliyorum belki ama o kararların sorumluluğu üzerime binince, özgürlük denen şey sandığım kadar hafif bir şey değilmiş meğer. Sizin bu konu hakkında düşünceleriniz ne, özgürlük dediğiniz şeyin bir sınırı olmalı mı yoksa tamamen sınırsız mı olmalı?

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, SUSANNA senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...