Ecevit ve Demirel arasındaki siyasi rekabetin tarihi
Ecevit ve Demirel arasındaki o çekişmeyi babamın eski gazete küpürlerini karıştırırken iyice merak etmeye başladım. Bartın'ın o eski mahalle kahvelerinde bile hala daha anlatılır durur, biri ak diyor öbürü kara diyor sanki. Geçen gün bizim komşu teyze anlatıyor, o zamanlar tüp kuyruğunda beklerken birbirlerini nasıl kıyasıya eleştirirmişler, şimdiki siyasetten sanki çok daha farklıymış o zamanın o gergin ama bir o kadar da enteresan atışmaları. İnsan ister istemez düşünüyor, bu iki dev isim memleketin kaderini çizerken gerçekten halkın iyiliğini mi yoksa sadece o iktidar koltuğunu mu dert ediyormuş acaba?
Hani diyorlar ya biri "barajlar kralı" öbürü "karaoğlan" diye, ikisinin o taban tabana zıt vizyonları aslında bugünkü kutuplaşmanın da bi nevi temeli gibi geliyo bana. Evde dolabı düzenlerken eski bir siyah beyaz fotoğraf çıktı elime, miting meydanında binlerce insan... İkisinin de hitabeti çok kuvvetliymiş ama o dönemdeki insanların bu iki isme olan bağlılıklarını tam anlayamıyorum. Sizce hangisinin söylemleri o dönemdeki memleketin derdine daha çok deva olabilirdi, yoksa bu sadece iki liderin egolarının çarpışması mıydı?
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Sirkka senin yardımını bekliyor!