Ecevit ve Demirel arasındaki siyasi rekabetin tarihi

REKLAM

Ecevit ve Demirel arasındaki o çekişmeyi babamın eski gazete küpürlerini karıştırırken iyice merak etmeye başladım. Bartın'ın o eski mahalle kahvelerinde bile hala daha anlatılır durur, biri ak diyor öbürü kara diyor sanki. Geçen gün bizim komşu teyze anlatıyor, o zamanlar tüp kuyruğunda beklerken birbirlerini nasıl kıyasıya eleştirirmişler, şimdiki siyasetten sanki çok daha farklıymış o zamanın o gergin ama bir o kadar da enteresan atışmaları. İnsan ister istemez düşünüyor, bu iki dev isim memleketin kaderini çizerken gerçekten halkın iyiliğini mi yoksa sadece o iktidar koltuğunu mu dert ediyormuş acaba?

REKLAM

Hani diyorlar ya biri "barajlar kralı" öbürü "karaoğlan" diye, ikisinin o taban tabana zıt vizyonları aslında bugünkü kutuplaşmanın da bi nevi temeli gibi geliyo bana. Evde dolabı düzenlerken eski bir siyah beyaz fotoğraf çıktı elime, miting meydanında binlerce insan... İkisinin de hitabeti çok kuvvetliymiş ama o dönemdeki insanların bu iki isme olan bağlılıklarını tam anlayamıyorum. Sizce hangisinin söylemleri o dönemdeki memleketin derdine daha çok deva olabilirdi, yoksa bu sadece iki liderin egolarının çarpışması mıydı?

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Sirkka senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...