Güney Kutbu ile Kuzey Kutbu arasındaki farklar neler?

REKLAM

Kuzey kutbuyla güney kutbu hep birbirine benziyo gibi gelirdi bana eskiden ama işin aslı hiç öyle değilmiş. Geçen gün televizyonda belgesel izlerken takıldı gözüme, çocuklar da yanımda ödev yapıyodu, bi yandan da onlara anlatmaya çalıştım. Meğer kuzey kutbu aslında buzulların kapladığı koca bir denizmiş, hani buz kütleleri falan varya, o misal. Ama güney kutbu tam tersi, bayağı devasa bir kara parçasıymış, üzerinde dağlar falan varmış yani. Hatta antarktika tarafında penguenler falan yaşarken, kuzey taraflarında kutup ayıları varmış, hiç ikisini bir arada görmedim hayatta, o da ayrı bi ilginç geldi bana.

REKLAM

Bizim buralarda kışın kar yağınca dışarı çıkmaya üşeniriz, yerler buz tutunca çocuklar düşer diye ödüm kopar valla. Bir keresinde çarşı tarafında buzlanmış yolda az kalsın düşüp poşetleri saçıyodum, o soğukta bile insan zorlanıyo. Oralar kimbilir nasıldır, düşünsenize eksi kırk dereceler falan. Kuzey kutbu sanki biraz daha ulaşılabilir gibi geliyo bana ama güney tarafı apayrı bi dünya, sanki daha ıssız daha sert. Aralarında bu kadar büyük farklar olması şaşırtmıyo değil insanı, acaba oralara gitme şansınız olsa hangisini tercih ederdiniz, o dondurucu soğukta oralarda bulunmak nasıl bir duygu olurdu sizce?

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Maaria senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...