Büyük kanyon (Grand Canyon) ne kadar sürede oluştu?

REKLAM

Grand canyon belgesellerinde sürekli denk geliyorum, görüntüleri gerçekten insanı çarpıyor ama şu oluşum süreci mevzusu kafamı karıştırıyor. Yani milyonlarca yıl falan deniyor ama bu kadar büyük bir yarığın sadece suyla, erozyonla bu hale gelmesi gerçekten o kadar uzun zaman mı aldı yoksa arada başka şeyler mi dönmüş acaba? Geçen sene Colorado taraflarında bi yolculuk yaparken o koca boşluğa tepeden bakma şansım oldu, karşısında durunca insan gerçekten ne kadar küçük olduğunu iliklerine kadar hissediyo, o koca uçurumun dibine bakarken insanın başı dönüyor valla.

REKLAM

Jeologlar hep 6 milyon yıl falan diyolar ama sanki bazı kaya katmanları sanki çok daha eskiymiş gibi duruyo. Yani tamam su aşındırmış orayı da, sanki tek başına suyun bu kadar estetik bi şekilde o dağları oyması bana biraz zor geliyo, sanki dünyanın başka bi sırrı daha var gibi. Bizim arkadaşlarla o manzaraya karşı oturup saatlerce tartıştık, kimisi volkanik bişeyler dedi kimisi deprem falan diye attı tuttu. Sizce bu kadar devasa bi yerin oluşumunda sadece nehirin sabrı mı yoksa daha farklı, belki de çok daha köklü bişeyler mi etkili oldu, sizin bu konudaki fikriniz ne?

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Belladonna senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...