Dünyanın en soğuk yerleşim yeri Yakutistan’da hayat nasıl?

REKLAM

Yakutistan'daki o dondurucu soğukları internette gördükçe aklım çıkıyor resmen. Termometrelerin -60 dereceleri gördüğü bir yerde insanlar sabahları uyanıp nasıl güne başlıyor, gerçekten çok merak ediyorum. Dışarı çıkınca kirpiklerin donduğu, arabanın motorunu kapatırsan bir daha çalışmadığı bir coğrafyada yaşam sürmek nasıl bir his? Sürekli kapalı alanlarda kalmak insanı psikolojik olarak nasıl etkiler acaba, gün ışığının bu kadar kısıtlı olduğu bir yerde yaşama tutunmak çok zor olmalı.

REKLAM

Bu kadar aşırı hava koşullarına rağmen orada hayatın devam etmesi bana çok ilginç geliyor. Acaba o soğukta insanın hayata bakış açısı değişiyor mudur? Yani sürekli bir mücadele hali var gibi sanki. Orada yaşayanların günlük rutinleri, evdeki ısınma yöntemleri veya dışarıda geçirilen o kısacık anlar nasıl geçiyor gerçekten çok merak ediyorum. Aranızda hiç oralara giden ya da bu konuda belgesel dışında bilgisi olan var mı? Gerçekten o kadar soğukta yaşamak insanı daha mı dayanıklı kılıyor, yoksa sadece hayatta kalma çabası mı?

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Yvonne Weber senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...