Bitki hücresi bölünmesinde ne farklıdır?

REKLAM

Ya bu bitki hücresinin bölünme olayı kafamı kurcaladı biraz. Hayvan hücrelerinde olaylar daha hızlı bitiyor gibi ama bitkilerde aralamel oluşumu falan derken işler iyice karmaşıklaşıyor. Neden bitkilerde bu kadar zahmetli bir süreç var da dışarıdan bir duvar örer gibi orta lamel yapıyorlar anlamadım gitti. Sanki hücrenin kendi kendine yetme çabası gibi bir şey bu, bölünecek yeri bile kendi inşa ediyor resmen.

REKLAM

İşin ilginç yanı, bu duvar mevzusu sadece şekilsel bir fark mı yoksa bitkinin sert yapısıyla mı alakalı? Yani o hücre çeperi olmasa bölünme çok daha kolay olurdu sanki. Sizce bu durum bitkinin dayanıklılığını mı artırıyor yoksa sadece büyüme şeklini mi belirliyor? Bu konuda biraz kafası karışık olan veya daha basit şekilde mantığını çözen varsa bi el atsa süper olur, gerçekten merak ettim.

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Pearle senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...