İtalya’da restoranda "coperto" ücretine itiraz edilir mi?
İtalya tatili planlıyoruz ve sürekli şu "coperto" ücreti karşıma çıkıyor. Menüde yazsa bile anlam veremiyorum açıkçası, sonuçta servis ücreti değilmiş bu dediklerine göre, sadece masa örtüsü ve çatal bıçak parası gibi bir şeymiş. Bazı yerlerde kişi başı iki üç euro alıyorlar, kalabalık gidince hesapta ciddi fark ediyor. Şimdi ben restorana gidip "bizim masamızda örtü yoktu" veya "bunu ödemek istemiyorum" desem çok mu ayıp olur, yoksa hakkım mı?
Daha önce gidenleriniz oldu mu, hiç itiraz eden veya "bunu istemiyorum" diyen birini gördünüz mü? İnternette çok farklı yorumlar var, kimisi "bu onların kültürü, yapacak bir şey yok" diyor, kimisi de "resmen haraç gibi" diye isyan ediyor. Boşuna garsonla papaz olup tatilimin tadını kaçırmak istemem ama gereksiz yere de ödemek istemiyorum. Sizin bu konudaki tecrübeleriniz neler, nasıl bir yol izlemeliyim?
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Doreen Mehler senin yardımını bekliyor!