Arkeler neden ekstrem koşullarda yaşar?

REKLAM

Geçenlerde Munzur tarafında arkadaşlarla gezerken suyun kenarında kayalıkların üzerinde tuhaf bir renklenme gördük, sanki taşlar pas tutmuş gibiydi. Merak edip biraz araştırınca arkelerin aslında ne kadar acayip canlılar olduğunu fark ettim. Nasıl oluyor da bizim elimizi bile sokamayacağımız kadar sıcak ya da tuzlu ortamlarda hayatta kalabiliyorlar, insan hayret ediyor valla. Hani bildiğin kaynayan suyun içinde, asit havuzlarında falan yaşıyorlar ya, bizim bildiğimiz biyoloji kurallarını komple baştan yazıyorlar sanki.

REKLAM

Bu arkelerin hücre yapısı mı çok sağlam yoksa bambaşka bir mekanizmaları mı var tam çözemedim. Yani evrim süreci bunları niye hep böyle uç noktalara itmiş, normal yerlerde yaşasalar ya işte? Bir arkadaşım bunların dünyadaki en eski canlılardan olduğunu söylemişti, hani belki de dünyanın ilk zamanlarındaki o cehennem gibi ortamına alıştıkları için böyle kalmışlardır diye düşünüyorum. Sizce bu kadar ekstrem koşullarda yaşamalarının temel sebebi gerçekten sadece evrimsel bir adaptasyon mu yoksa başka bi numaraları mı var?

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Enayat senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...