Amsterdam’da bisiklet yolunda yürümek neden tehlikeli?
Amsterdam'a kısa süreliğine gittim ve şehri gezerken başıma gelen en büyük olay bisiklet yolları oldu. İnsan bir anlık dalgınlıkla kendini o kırmızı yollarda buluyor ama o an olanlar oluyor. Bisikletliler sanki yarıştaymış gibi inanılmaz hızlı geliyorlar ve durmak gibi bir niyetleri de yok. Yürürken yanlışlıkla o şeride girdiğimde resmen ecel terleri döktüm, arkamdan gelenlerin zilleri kulaklarımı çınlattı. Şehrin genelinde araç trafiğinden çok bisiklet trafiği var ve bu durum yayalar için ciddi bir karmaşa yaratıyor gibi geldi bana.
Bu bisiklet kültürü neden bu kadar agresif ilerliyor, anlamış değilim. Yaya olarak o yollara basmak sanki yasaklı bir bölgeye girmek gibi hissettiriyor, ters bir bakış atınca da direkt tepki alıyorsunuz. Sadece turist olduğum için mi bu kadar zorlandım yoksa orada yaşayanlar bile bazen bu duruma alışmakta zorlanıyor mu? Aranızda oralarda yaşamış veya bulunmuş olanlar varsa, bu bisikletli kalabalığıyla nasıl başa çıkıyorsunuz, bir yöntemi var mı?
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Kibreab senin yardımını bekliyor!