Mitoz bölünmede çeşitlilik neden olmaz?
Mitoz bölünme mevzusu kafamı kurcalıyor bir süredir. Sürekli aynı kopyaların oluşması biyolojik açıdan sanki bir hata gibi geliyor bana. Yani doğa neden her seferinde birebir aynısını üretmeye programlı? Tamam, doku yenilenmesi için mantıklı olabilir ama çeşitlilik olmayınca sanki sistem çok kırılgan kalmıyor mu? Dış dünyadaki değişimlere karşı bu kadar kopyacı olmak ileride başımıza bela açmaz mı diye düşünmeden edemiyorum.
Hani düşünsenize, her şeyin birbirinin aynısı olduğu bir ortamda ufak bir olumsuzlukta bütün sistem çökebilir bence. Bu durum sadece hücre bazında değil de, sanki evrimsel olarak da garip hissettiriyor. Belki de ben çok basite indirgiyorumdur ama bu tek tipleşme süreci bana pek sürdürülebilir gelmiyor. Bu konuda farklı düşünen var mı ya da olayı daha farklı bir açıdan gören?
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Bilal senin yardımını bekliyor!