Amazon ormanları neden dünyanın akciğerleri olarak anılıyor?

REKLAM

Amazon ormanları için sürekli dünyanın akciğerleri deniyor ama tam olarak ne ayak bu mevzu çözemedim. Yani tamam ağaç çok, yeşillik bol falan da, koskoca dünyadaki oksijenin sadece oradan mı geldiğini sanıyoruz yoksa başka bir olayı mı var? Geçenlerde bir yerde okudum, aslında o kadar da çok oksijen üretmiyormuş diyorlar, hatta belki de tam tersi durumlar varmış. Kafam karıştı valla, bilen biri varsa biraz aydınlatsın beni.

REKLAM

Bu tabir neden bu kadar yerleşti anlamadım. Sanki orası olmazsa nefes alamayacakmışız gibi bir algı var ama denizlerdeki yosunlar falan daha mı etkili acaba? Eğer bu sadece bir benzetmeyse neden bu kadar abartılıyor, yoksa gerçekten dünyayı ayakta tutan ana kaynak orası mı? Aranızda bu işin aslını astarını bilen varsa bir el atıversin, boşuna mı bu kadar takılıyoruz bu mevzuya merak ettim.

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, ugur senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...