Türkiye’de neden hiç aktif yanardağ yok?

REKLAM

İnternette gezinirken bizim coğrafyayı biraz inceliyordum da aklıma takıldı; çevremizdeki ülkelere veya dünyanın diğer yerlerine bakınca aktif yanardağlar görüyoruz ama bizde durum neden böyle değil? Yani etrafımızda sönmüş dağlar var, Erciyes falan diyorlar ama hiçbiri şu an püskürmüyor. Acaba yerin altında bir şeyler mi dönüyor yoksa bizim toprakların yapısı mı tamamen farklı, bu işin mantığını tam çözemedim.

REKLAM

Bu durum bizim için bir şans mı yoksa ileride bir şeyler değişebilir mi onu da merak ediyorum aslında. Sonuçta jeolojik olarak hareketli bir yer olduğumuzu herkes biliyor, depremlerden falan görüyoruz zaten. Bilgisi olanlar aydınlatırsa sevinirim, neden bizde lav püskürten dağlar yok da sürekli sallanıp duruyoruz? Bu konu biraz kafamı karıştırdı, sizin fikirleriniz neler?

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, akadli senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...