Krossing over olmazsa ne olur?

REKLAM

Krossing over olayı tam olarak gerçekleşmeseydi canlılarda çeşitlilik nasıl etkilenirdi diye merak ediyorum. Yani sadece anne ve babadan gelen genlerin kopyalanıp aktarıldığı bir senaryoda, aslında hepimiz birbirimizin neredeyse tıpatıp aynısı mı olurduk? Sanki doğa bu mekanizmayı kullanarak herkesi biraz daha kendine has, özgün kılmaya çalışıyor gibi geliyor bana. Eğer bu parça değişimi hiç yaşanmasaydı, evrimsel süreçte türlerin adaptasyon yeteneği de ciddi anlamda körelir miydi acaba?

REKLAM

Bir de işin şu tarafı var; herkesin genetik olarak birbirine bu kadar yakın olduğu bir dünyada hastalıklar veya çevresel değişimler karşısında topluca yok olma riskiyle mi karşılaşırdık? Sanki bu olay sadece biyolojik bir süreç değil de yaşamın devamlılığı için kurgulanmış bir çeşit "sigorta poliçesi" gibi. Bu konuda farklı fikirleri olan var mı, yani krossing over olmasaydı bugünkü insan profili sizce nasıl bir noktada olurdu?

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, Saulius senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...