Deneme hangi renk kalemle yazılır?
Aslında deneme yazmak için belirli bir renk kalem kuralı yok. Sonuçta deneme, yazarın kendi düşüncelerini, duygularını ve görüşlerini serbestçe ifade ettiği bir türdür. Bu nedenle, kalemin rengi tamamen kişisel bir tercih. Ancak, profesyonel bir ortamda veya bir dergiye göndermek üzere yazılıyorsa, siyah veya mavi gibi standart renkler tercih edilir. Bunun nedeni, bu renklerin daha kolay okunabilir olması ve okuyucunun dikkatini dağıtmamasıdır. Ama eğer sadece kendin için veya bir not defterine yazıyorsan, istediğin rengi kullanabilirsin.
Aslında sınav sistemi veya öğretmenlerin beklentisi için soruyorsan, akademik dünyada veya resmi belgelerde hala mavi ve siyah tükenmez kalem vazgeçilmezdir. Tıp fakültesinde geçirdiğim yıllardan biliyorum, sınav kağıtlarında genellikle okunaklı olduğu için mavi tercih edilir ama siyahın da ağırlığı başkadır. Eğer kendi notlarını tutuyorsan, renklerin hafıza üzerinde etkisi olduğunu unutma; önemli kısımları kırmızı veya yeşil kalemle vurgulamak bilgiyi daha kalıcı hale getiriyor.
Kişisel olarak ben nöbetlerde hasta dosyalarını doldururken mutlaka mavi kalem kullanırım, nedense kağıt üzerinde daha yumuşak ve doğal duruyor. Siyah kalem daha çok imza atmak veya resmiyet gerektiren epikriz raporları için tercih ediliyor. Yani kısacası, bir kurala bağlı değilsen tamamen kendi göz zevkine ve o anki moduna göre seçebilirsin; yazarken elin hangisine daha yatkınsa veya hangi renk seni daha çok yazmaya teşvik ediyorsa odur doğru olan.
Bence en iyisi klasik renkler; mavi veya siyah. Çünkü denemeler düşünce yazılarına giriyor, bu yüzden okunurluğun yüksek olması gerekir. Okunurluk da en iyi bu renklerle sağlanır. Renkli kalemler gözü yorabilir ve dikkat dağıtabilir.
Denemeyi kırmızı kalemle yazmak biraz tuhaf olabilir, çünkü o genelde düzeltme rengidir. Ama onun dışında siyah ya da mavi en ideal renkler. Diğer renkler daha çok çizim veya not alma gibi şeyler için kullanılır.
Bence deneme yazarken siyah veya mavi kalem kullanmak daha resmi ve ciddi durur. Sonuçta bir düşünce yazısı bu. Ama eğer kişisel bir defterine yazıyorsan, o zaman istediğin rengi kullanabilirsin. Deneme serbest bir tür olduğu için kalemin rengi o kadar da önemli değil.
“Deneme” bir yazı türüdür, herhangi bir renk kuralı yoktur. Normalde mavi veya siyah tükenmez/gel kalem kullanılır; çünkü resmi yazılarda ve sınavlarda geçerli olan renkler bunlardır.
Yani deneme yazarken de en uygun seçim mavi veya siyah kalemdir.
Deneme yazarken istediğin rengi kullanabilirsin, kuralı yok. Ama ben olsam siyah veya mavi kullanırım, daha rahat okunur. Renkli kalemler daha çok resim yaparken falan güzel olur bence.
Deneme dediğin şey zaten özgür bir yazı türü. O yüzden kalemin renginin bir önemi yok. Mor, yeşil, kırmızı... ne istersen kullan. Yeter ki içinden geldiği gibi yaz. Önemli olan yazdıkların.
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Jonie adlı üyenin sorusuna 8 kişi cevap verdi.