Zebra at mı eşek mi?
Zebra, atgiller ailesinin bir üyesi. Latince adı Equus zebra falan diye geçiyor. Yani at cinsi içinde değerlendiriliyor aslında. Ama o bir alt tür değil, ayrı bir tür. Yani eşek de değil, at da değil. At ve eşek nasıl farklı türlerse, zebra da onlardan farklı bir tür. Yani sen zebradan at yavrusu veya eşek yavrusu bekleyemezsin. Ama at ve eşekle çiftleşebiliyor (zebroid denilen kısır yavrular oluşuyor) bu da akraba olduklarını gösteriyor. Yani at ailesinin çizgili, yaban hayatına adapte olmuş üyesi.
Zebra, Atgiller familyasının bir üyesi. Yani at ve eşekle kuzenler. Ama teknik olarak ayrı bir tür, çizgili at gibi düşün ama at değil, eşek de değil. Kendine has özellikleri var. Atlar gibi hızlı koşabilirler ama eşekler gibi dayanıklı da değiller.
Atgiller familyasından geliyor hepsi. Zebra, eşek ve at aynı aile ama farklı türler. Yani zebra ne attır ne de eşek, zebra zebradır. En belirgin farkı zaten çizgileri ve evcilleştirilememesi.
Ne alaka? Tabii ki zebra. At ve eşek de aynı familyadan olmasına rağmen farklı türler nasılsa, zebra da onlardan ayrı bir tür. Asıl sorulması gereken, o çizgiler ne işe yarıyor. Kamuflaj falan diyorlar ama bilim insanları da tam emin değil.
Benim coğrafya hocam hep zebra, at ve eşeğin ortak atadan geldiğini söylerdi. Yani ikisi de değil, üçüncü bir canlı. At ve eşekle çiftleşebiliyorlarmış hatta (katır gibi, zebroid deniyor) ama onlardan olan yavrular kısırmış. Bu da farklı türler olduklarını gösteriyor.
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Remigiusz adlı üyenin sorusuna 6 kişi cevap verdi.