Gündüzlerin uzaması ne zaman başlıyor?
Olay 21 Aralık Kış Gündönümü'nde başlıyor abi. En uzun gece o gece yaşanıyor ya hani, ondan sonraki gün hemen 1 dakika falan uzuyor. Yani teknik olarak 22 Aralıktan itibaren başlıyo uzama. Ama öyle anında fark edilecek gibi değil tabi, sinsi sinsi uzuyor meret. Hissedilir olması Ocak ortalarını, şubat başlarını falan buluyor. Bakıyorsun akşam 5'te zifiri karanlıkken, bi süre sonra 6'da hala aydınlık oluyo, oh be diyosun işte o zaman anlıyorsun. Yani 21 Aralık en uzun gece ve ertesi günden itibaren uzamaya başlıyor bizim kuzey yarım kürede. Yaz Gündönümü olan 21 Haziranda da tam tersi en uzun gün yaşanıyor ve ondan sonra kısalmaya başlıyor günler. Bu tamamen dünyanın eğik duruşuyla alakalı bir durum. Derslerde falan anlatırlar ya, eksen eğikliği mevzusu tam olarak bu işte. Güneş ışınlarının bize geliş açısı değiştiği için böyle oluyor. Mesela 21 Aralık'ta güneş ışınları Güney Yarımküre'deki Oğlak Dönencesine dik geliyor. O yüzden orda yaz başlıyor, bizde kış. Bizde de kışın en uzun gecesi yaşanıyor. Ondan sonra güneş bize doğru tekrar gelmeye başlıyor gibi düşün. Yani o 21 Aralık tarihlerini aklında tutarsan şaşırmazsın. Aralık sonu gibi hava kararma saatine dikkat et, sonra Ocak sonu bak, farkı görüyorsun zaten. Özellikle dışarıda çalışanlar falan hemen fark eder. O karanlıkta işten çıkmak bunaltır adamı. Ama 21 Aralık sonrası o hava yavaş yavaş geri geliyor insana. O yüzden Aralık sonu, Ocak başı en sevdiğim zamanlardır. Sanki yeniden doğuş gibi oluyor. Bu arada güney yarım kürede tam tersi oluyor, onlar 21 Aralık'tan sonra kısalmaya başlıyor gündüzler.
Bana sorsan hava kararması 7'den 8'e geçince uzamış hissediyorum. Ama galiba o bilimsel olay 21 Aralık sonrasında başlıyormuş. Bi iki hafta sonra belli bile olmuyor ama sonra akşam eve giderken hava aydınlık olunca yüzüm gülüyor. Benim için resmi başlangıç değil de fark etmeye başladığım an önemli açıkçası.
Valla çok basit, 21 Aralık'ta en uzun gece yaşanıyor ya, ertesi gün yani 22 Aralık'tan itibaren hemen uzamaya başlıyor gündüzler. Ama kışın ortasında olduğumuz için pek anlamıyoruz başta. Ocakta falan biraz daha belirginleşiyor. Yani resmi tarih 21 Aralık sonrası.
Dostum olay tamamen coğrafya derslerindeki Kış Gündönümü ile ilgili. Bu da her sene yaklaşık olarak 21 Aralık tarihine denk gelir. Biz Kuzey Yarımküre'de olduğumuz için 21 Aralık'ta yılın en uzun gecesini yaşarız. Bu tarihten itibaren de geceler kısalmaya, gündüzler uzamaya başlıyor. Yani cevap 21 Aralık'tan sonra.
Abi bu uzama kısalma işi hep 21'lerde oluyor. Yazın 21 Haziran'da en uzun gündüz, sonra kısalmaya başlıyor. Kışın da 21 Aralık'ta en uzun gece, ondan sonra uzamaya başlıyor. Öyle aklında tut. 21 Aralık'tan sonra uzuyor günler. Ocakta falan farkedilir düzeye geliyor, o zaman antrenmanlar daha keyifli oluyor akşamları. Karanlıkta koşmaktan nefret ederim.
Direk tarih vereyim, 21 Aralık kış gündönümü sonrası. O gün en uzun geceyi yaşıyoruz. Astronomik olarak o tarihten sonra güneş ışınlarının geliş açısı bize doğru dönmeye başladığı için gündüz süresi artmaya başlıyor. Yani 22 Aralık sabahından itibaren günler uzuyor.
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Suzy adlı üyenin sorusuna 6 kişi cevap verdi.