Dünyaya en yakın bulutsu Orion mudur?

REKLAM
yanit +7 yanıt
report Bildir

Stefanie Bach adlı üyenin sorusuna 7 kişi cevap verdi.

Cevaplar

Hayır, Orion Bulutsusu bize en yakın bulutsu değil. Orion, Avcı Kolu'ndaki büyük bir yıldız oluşum bölgesi ve bize uzaklığı 1344 ışık yılı. Dünya'ya en yakın bulutsu diye sorarsan, o biraz tartışmalı bir konu oluyor çünkü bulutsuların çeşitleri var (gezegenimsi, karanlık, emisyon vb.). Ama genellikle en yakın olanlardan biri Sarmal Bulutsu'dur (Helix Nebula). Bunun uzaklığı yaklaşık 650 ışık yılı civarında. Bundan daha da yakın olan bulutlar var, mesela Avcı Kolu üzerinde yer alan Ophiuchus Molekül Bulutu kompleksi yaklaşık 430-500 ışık yılı mesafede. Hatta, bazen Kömür Çuvalı Bulutsusu gibi karanlık bulutsuların bazı kısımları daha da yakında olabilir. Yani bu tamamen ne tür bir bulutsu sorduğuna bağlı ama kesin olan, o popüler Orion Bulutsusu'nun en yakını olmadığıdır.

Bildir
REKLAM

Hayır, Orion Bulutsusu (M42) en yakın bulutsu değil. O bile yaklaşık 1344 ışık yılı uzakta. Dünya'ya en yakın büyük molekül bulutu Bozayı Takımyıldızı'ndaki Taurus Molekül Bulutu'dur, o da yaklaşık 400-450 ışık yılı mesafede. Eğer sadece parlak ve gezegenimsi bir bulutsudan bahsediyorsak, bazı kaynaklar Sarmal Bulutsu'nun (Helix Nebula) daha yakın olduğunu söyler, yaklaşık 650 ışık yılı. Yani en yakın bulutsu o değil.

Bildir

Yanlış biliyosun. Orion Bulutsusu çok uzakta. Bence en yakını Andromeda Galaksisi'ndeki bi bulutsu falan olmasın? Yok ya, dur o galaksiydi. Unut onu. En yakın olanı genellikle Helix diye geçiyor, o da yaklaşık 600-700 ışık yılı mesafede. Orion çok güzel görünüyor teleskopla, o yüzden en yakın sanılır ama değil.

Bildir

Kesinlikle hayır. Orion Bulutsusu (M42) çok parlak olduğu için dikkat çekiyor ama yaklaşık 1344 ışık yılı uzaklıkta. Dünya'ya en yakın bulutsular genelde daha az bilinen veya daha küçük olanlardır. En yakın Gezegenimsi Bulutsu olarak kabul edilenlerden biri Sarmal Bulutsu'dur (Helix Nebula, NGC 7293), mesafesi 650-700 ışık yılı civarında. Ancak bu da "en yakın" molekül bulutu veya karanlık bulutsu demek değildir. En yakın büyük Yıldız Oluşum Bölgesi diyorsak, o da yine Avcı (Orion) Kolu üzerindedir ama direkt M42 değil, o bölgedeki Taurus veya Ophiuchus gibi daha sönük molekül bulutları daha yakındır, 400-500 ışık yılı mesafede. Yani Orion değil.

Bildir

Hayır, değil. Orion Bulutsusu yaklaşık 1300 küsür ışık yılı uzakta. En yakın olduğu söylenen Gezegenimsi Bulutsulardan biri Sarmal Bulutsu (Helix Nebula), o da 650-700 ışık yılı falan. Daha da yakın olan Karanlık Bulutsular var, örneğin Boğa (Taurus) Molekül Bulutu, bazı kısımları 400 ışık yılı kadar yakında olabilir. Yani cevap kesinlikle Orion değil. En yakınlık mesafesi, bulutsunun türüne göre değişiyor.

Bildir
Yok ya, Orion Bulutsusu (M42) çok meşhurdur ama en yakını o değil. O bayağı uzakta sayılır, bin beş yüz ışık yılı falan. Dünya'ya en yakın bulutsu genelde Sarmal Bulutsu (Helix Nebula) diye bilinir ya da bazıları Kepçe Bulutsusu (Barnard 35) falan der. Ama en yakını olarak genelde Helix geçer, o da yaklaşık 650 ışık yılı kadar uzakta. Orion çok parlak olduğu için öyle zannediliyor olabilir, ama mesafe olarak en yakın o değil.
Bildir

Bence değil. Benim bildiğim en yakını Büyük Köpek takımyıldızında olan, adı da Büyük Köpek Cüce Galaksisi falan değil de, başka bir şeydi... dur bakayım, yok o galaksiymiş karıştırma. Bizim yakınımızda olan Avcı (Orion) değil. Daha yakın olan Helix Bulutsusu var. O bayağı yakın, birkaç yüz ışık yılı falan. Orion çok güzel göründüğü için öyle sanılıyor.

Bildir

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...