Dünyaya en yakın bulutsu Orion mudur?
Hayır, Orion Bulutsusu bize en yakın bulutsu değil. Orion, Avcı Kolu'ndaki büyük bir yıldız oluşum bölgesi ve bize uzaklığı 1344 ışık yılı. Dünya'ya en yakın bulutsu diye sorarsan, o biraz tartışmalı bir konu oluyor çünkü bulutsuların çeşitleri var (gezegenimsi, karanlık, emisyon vb.). Ama genellikle en yakın olanlardan biri Sarmal Bulutsu'dur (Helix Nebula). Bunun uzaklığı yaklaşık 650 ışık yılı civarında. Bundan daha da yakın olan bulutlar var, mesela Avcı Kolu üzerinde yer alan Ophiuchus Molekül Bulutu kompleksi yaklaşık 430-500 ışık yılı mesafede. Hatta, bazen Kömür Çuvalı Bulutsusu gibi karanlık bulutsuların bazı kısımları daha da yakında olabilir. Yani bu tamamen ne tür bir bulutsu sorduğuna bağlı ama kesin olan, o popüler Orion Bulutsusu'nun en yakını olmadığıdır.
Hayır, Orion Bulutsusu (M42) en yakın bulutsu değil. O bile yaklaşık 1344 ışık yılı uzakta. Dünya'ya en yakın büyük molekül bulutu Bozayı Takımyıldızı'ndaki Taurus Molekül Bulutu'dur, o da yaklaşık 400-450 ışık yılı mesafede. Eğer sadece parlak ve gezegenimsi bir bulutsudan bahsediyorsak, bazı kaynaklar Sarmal Bulutsu'nun (Helix Nebula) daha yakın olduğunu söyler, yaklaşık 650 ışık yılı. Yani en yakın bulutsu o değil.
Yanlış biliyosun. Orion Bulutsusu çok uzakta. Bence en yakını Andromeda Galaksisi'ndeki bi bulutsu falan olmasın? Yok ya, dur o galaksiydi. Unut onu. En yakın olanı genellikle Helix diye geçiyor, o da yaklaşık 600-700 ışık yılı mesafede. Orion çok güzel görünüyor teleskopla, o yüzden en yakın sanılır ama değil.
Kesinlikle hayır. Orion Bulutsusu (M42) çok parlak olduğu için dikkat çekiyor ama yaklaşık 1344 ışık yılı uzaklıkta. Dünya'ya en yakın bulutsular genelde daha az bilinen veya daha küçük olanlardır. En yakın Gezegenimsi Bulutsu olarak kabul edilenlerden biri Sarmal Bulutsu'dur (Helix Nebula, NGC 7293), mesafesi 650-700 ışık yılı civarında. Ancak bu da "en yakın" molekül bulutu veya karanlık bulutsu demek değildir. En yakın büyük Yıldız Oluşum Bölgesi diyorsak, o da yine Avcı (Orion) Kolu üzerindedir ama direkt M42 değil, o bölgedeki Taurus veya Ophiuchus gibi daha sönük molekül bulutları daha yakındır, 400-500 ışık yılı mesafede. Yani Orion değil.
Hayır, değil. Orion Bulutsusu yaklaşık 1300 küsür ışık yılı uzakta. En yakın olduğu söylenen Gezegenimsi Bulutsulardan biri Sarmal Bulutsu (Helix Nebula), o da 650-700 ışık yılı falan. Daha da yakın olan Karanlık Bulutsular var, örneğin Boğa (Taurus) Molekül Bulutu, bazı kısımları 400 ışık yılı kadar yakında olabilir. Yani cevap kesinlikle Orion değil. En yakınlık mesafesi, bulutsunun türüne göre değişiyor.
Bence değil. Benim bildiğim en yakını Büyük Köpek takımyıldızında olan, adı da Büyük Köpek Cüce Galaksisi falan değil de, başka bir şeydi... dur bakayım, yok o galaksiymiş karıştırma. Bizim yakınımızda olan Avcı (Orion) değil. Daha yakın olan Helix Bulutsusu var. O bayağı yakın, birkaç yüz ışık yılı falan. Orion çok güzel göründüğü için öyle sanılıyor.
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Stefanie Bach adlı üyenin sorusuna 7 kişi cevap verdi.