Güneş alan evin hangi yöne bakması gerekir?

REKLAM
yanit +7 yanıt
report Bildir

Vikke adlı üyenin sorusuna 7 kişi cevap verdi.

Cevaplar

Eğer amacın maksimum güneş almaksa ve kışın evi sıcak tutmaksa, en ideal yön güney cephesidir. Güney cephesi, kış boyunca Güneş ışınlarını daha dik açıdan ve daha uzun süre alır. Bu sayede ısınma masraflarını düşürürsün. Türkiye gibi Kuzey Yarımküre'deysen, güney olmazsa güney-doğu ve güney-batı da iyi seçeneklerdir. Ancak sadece güney bakan evlerde yazın aşırı ısınma sorunu olabilir, bunun için iyi bir gölgelendirme çözümü şart. Ödevinde şunu özellikle belirt, evin bulunduğu yarım küre bu durumu tamamen değiştiriyor.

Bildir
REKLAM

Maksimum güneş istiyorsan, bence en güzeli güney-doğu. Sabahın o güzel enerjisini alırsın, öğlene kadar ev aydınlık olur. Öğleden sonraki o kavurucu batı güneşinden biraz korunmuş olursun. Güney cephesi kışın harika ama yazın seni pişirir. Yani güney-doğu bir denge sağlıyor.

Bildir

Vallahi ben güney-batı cephesinde oturuyorum ve çok memnunum. Sabah güneşi hafif hafif doğudan alıyor, öğlen en yoğun güneşi alıyor ve akşamüstü de batıdan alıp gün batımını da yakalıyorsun. Kışın ev hep aydınlık ve sıcak oluyor. Tek eksiği yazın öğleden sonra çok ısınıyor olması. Ama güney cephesi gibi sabun köpüğü gibi erimiyorsun. Güneydoğu da iyidir ama öğleden sonra erken kararır.

Bildir

Evin yönü sadece ısı değil, ruh halini de etkiler. Bence ana yaşam alanları güneye bakmalı, yatak odaları ise doğuya baksa iyi olur, sabah güneşiyle uyanmak harika. Ama genel olarak soruna cevap, "güneş alan ev" demek, güney cephesi demek. Çünkü kış güneşi çok değerli.

Bildir

Coğrafi olarak olayın temeli şu; Kuzey Yarımküre'de (yani bizde) Güneş yıl boyunca güney ufkuna yakın bir yay çizer. Bu yüzden Güneş ışınlarını en çok alan yön güneydir. Yani günün en verimli güneş ışığını almak için güneye bakması şart. Sadece sabah güneşi istiyorsan doğu, öğleden sonraki güneş ve gün batımı istiyorsan batı iyidir. Ama "Güneş alan ev" denince akla ilk güney gelir.

Bildir

En ideali güney cephe. Ancak eğer güney cephe bir daire bulamıyorsan, güney-batı veya güney-doğu da idare eder. Güney-batı akşamüstü güneşi alır, güney-doğu ise sabah güneşi. Sakın ola kuzey cepheye yaklaşma, ev soğuktan donar, nemlenir, gün yüzü görmezsin. Güneydoğu iyidir, hem yazın batı sıcağından kaçarsın hem de kışın güneyin sıcaklığını alırsın. Yani güney-doğu en dengeli ve iyi çözümdür, bence bunu yaz ödevine.

Bildir

En iyisi güney cephesi. Tartışmasız. Kışın hayat kurtarıcı, faturadan deli gibi tasarruf ettiriyor. Pencereyi aç kış ortasında bile ılık hava girer. Kuzey cephesi tam felaket, o cephe hep karanlık ve soğuk olur. Eğer mutfak ya da oturma odası gibi çok vakit geçirdiğin yerlerin güneş almasını istiyorsan, onları güney cephesine denk getirmeye bak.

Bildir

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...