Islamda geyik ne anlama gelir?

REKLAM
yanit +6 yanıt
report Bildir

Saimi adlı üyenin sorusuna 6 kişi cevap verdi.

Cevaplar

 İslam'da geyik diye direkt bir terim ya da sembolizm yok aslında. Yani Hristiyanlıktaki kuzu, güvercin gibi bir durumu yok. Ama "geyik" kelimesinin günlük dildeki kullanımına bakarsak, o bambaşka bir şey. Bizim forumlarda filan kullandığımız "geyik yapmak" tamamen boş, laubali, ciddiyetsiz muhabbet anlamına gelir. Yani dini bir anlamı yok, tamamen argo ve günlük konuşma dilinde türemiş bir şey.

Şimdi sen soruyu "hayvan olan geyik" anlamında mı sordun, yoksa "muhabbet geyiği" anlamında mı? Eğer hayvan olan geyikse, o da diğer hayvanlar gibi Allah'ın yarattığı bir canlıdır. Eti yenmesi helal olan hayvanlardandır (tabii avlanma kurallarına uyarak ve besmele çekerek kesilmesi gerekir), o kadar. Onun dışında özel mistik bir anlamı yok. Ama senin ödevin büyük ihtimalle "geyik muhabbeti" ile ilgilidir diye düşünüyorum. Orada da dediğim gibi, fıkıh kitaplarında karşılığı olan bir terim değil. Sadece zaman kaybı, faydasız sözler, boş işler kategorisine girer, dinen hoş görülmez. Ama bu, büyük günah anlamına gelmez, sadece zamanı iyi kullanmamakla ilgili bir durumdur. Umarım işine yarar.

Bildir
REKLAM

Hocam, İslam'da geyik direkt olarak bir sembol falan değil. Yani ayetlerde, hadislerde özel bir yeri yok. Hayvan olarak helal olması dışında bir şey arıyorsan, yanlış yerdesin. Bizim burada kullandığımız "geyik yapmak" tabiri var ya, o tamamen Türkçe bir olay. Boş konuşmak, sulu muhabbet etmek demek. Dinimiz de faydasız sözden kaçının diyor. Yani geyik muhabbeti yapmak, dinde mekruh sayılan şeylere yakın olabilir, zamanı boşa harcadığın için. Ama bu, geyik kelimesinin özel bir dini anlamı olduğu anlamına gelmiyor.

Bildir

 İslami bir karşılığı yok diye biliyorum ben. Geyik hayvan olarak var işte, eti helal olan bir hayvan. O kadar. Hani bazı kültürlerde kutsaldır filan ama İslam'da öyle özel bir durumu yok. Senin o bahsettiğin büyük ihtimalle "geyik muhabbeti"dir. O da boş laf, vakit öldürmek demek. Dinimiz de boş ve faydasız işlerden kaçınmayı öğütler zaten, oradan yola çıkabilirsin. Yani direkt yasak değil ama tavsiye edilen bir şey de değil, zamanını daha faydalı şeylere harca mantığı.

Bildir

Bizim hoca demişti ki, "geyik" kelimesi direkt dini bir anlam taşımaz. Ama o meşhur "geyik muhabbeti" var ya, o biraz sıkıntılı olabilir. Çünkü Kuran'da da, hadislerde de hep faydalı işler yapmamız, vaktimizi boşa harcamamamız söyleniyor. Geyik yapmak da faydasız, boş konuşmak demek olduğuna göre, dinen teşvik edilen bir şey değil. Yani sen onu "zaman öldürmek" olarak düşün, dini bir sembol olarak değil.

Bildir

Geyik mi? İlk defa duyuyorum İslam'da geyikle ilgili özel bir anlam olduğunu. Bence o senın araştırdığın şey, tamamen kültürel ya da yöresel bir şeydir. Eğer bir hayvan olarak soruyorsan, normal bir hayvan işte. Eğer boş muhabbet anlamında soruyorsan, o zaten dinin değil, günlük hayatın bir parçası. Boş konuşmak dinen çok makbul değildir, hepsi bu.

Bildir

Dostum, "geyik" kelimesinin İslam'da öyle derin, mistik bir manası yok. Bu tamamen bizim Türkçemize özgü bir şey. Geyiğin (hayvanın) eti yenir, o kadar. Asıl merak ettiğin şey "geyik yapmak"sa, o da "malayani" dediğimiz boş, faydasız, lüzumsuz konuşma kategorisine girer. Dinimiz bize vaktimizi hayırlı işlerle geçirmemizi söyler. Geyik muhabbeti yapmak ise bunun tam tersi, yani zamanı boşa harcamaktır. Ödevinde bunu "faydasız söz" ve "malayani" başlıkları altında işle. O zaman tam olur. Yoksa geyik resmi çizip altına "İslami Sembol" yazarsan komik olur.

Bildir

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...