Kurbağalar ne solunumu yapar 5 sınıf?

REKLAM
yanit +6 yanıt
report Bildir

Olev adlı üyenin sorusuna 6 kişi cevap verdi.

Cevaplar

Kurbağalar iki farklı solunum şekli yapıyor, hatta üç bile diyebiliriz. Bu tam olarak kurbağanın hangi aşamada olduğuna ve nerede durduğuna bağlı. Okulda size büyük ihtimalle "iki yaşamlı" olmasından dolayı hem deri hem de akciğer solunumu yaptığını öğretiyorlardır.

Şöyle düşün:

  • İribaş (Larva) Dönemi: Bu dönemde kurbağa tamamen suda yaşıyor, bildiğin balık gibi. Bu yüzden solungaç solunumu yapıyor. Tıpkı balıkların sudaki oksijeni alması gibi, iribaş da solungaçlarıyla nefes alıyor. Sonuçta suyun içinde akciğerle nefes alamaz.

  • Ergin Kurbağa Dönemi: Başkalaşım geçirip kuyruk gidince karada yaşamaya başlayan kurbağalar artık bizim gibi akciğer solunumu yapıyor. Yani havadan oksijen alıyorlar. Ama kurbağaların akciğerleri bizimki kadar gelişmiş değil, biraz ilkel kalıyor.

  • Asıl Olay: Deri Solunumu! İşte bu en önemli kısmı. Kurbağalar hem karada hem de suda nefes alma işini derilerinden de hallediyor. Derileri çok ince ve hep nemli kalmak zorunda. Nemli deri sayesinde sudaki veya havadaki oksijeni direkt deriden alıp kana karıştırıyorlar. Özellikle kış uykusu gibi hareketsiz kaldıkları zamanlarda veya suyun içindeyken bu deri solunumu hayat kurtarıcı oluyor. Yani hem akciğer hem deri solunumu ikisi birden var.

5. sınıfta sorulursa büyük ihtimalle "deri ve akciğer" demen beklenir ama iribaş döneminde "solungaç" yaptığını da bilmek süper olur.

Bildir
REKLAM

Akciğer solunumu ve deri solunumu yapıyorlar. İki yaşamlı oldukları için hem havadan hem de sudan faydalanabiliyorlar. Bazen derinin solunumu daha baskın oluyor, özellikle su altındayken.

Bildir

Aslında bu biraz da hangi kitaba baktığına bağlı. Temelde akciğer ve deri tamamdır. Ama iribaş (küçük hali) kesinlikle solungaç solunumu yapıyor. Yani cevap çeşitlilik gösteriyor. Kurbağa karada hareketliyken akciğer daha çok kullanılıyor, suyun içindeyken veya kış uykusundayken deri solunumu daha aktif oluyor. Öyle tek bir cevabı yok yani.

Bildir
Abi kurbağalar iki tane solunum yapıyor, en temel haliyle. Biri karadayken kullandığı akciğer solunumu, diğeri de özellikle sudayken veya dinlenirken yaptığı deri solunumu. Hani hep derileri ıslak kalmak zorunda ya, o yüzden. Solungaç da var ama o küçük iribaş hallerindeyken.
Bildir

Kesinlikle deri solunumu ve akciğer solunumu. İribaşken solungaç solunumu da var ama o erginleşmeden önce. Öğretmenin ergin kurbağayı soruyorsa bu ikisi. Derisi sayesinde suda da karada da oksijen alabiliyor.

Bildir

Bizim fen hocası bunu sormuştu sınavda, ben sadece akciğer yazmıştım, yarım puanımı kesmişti gıcık. Doğru cevap deri ve akciğer solunumu olacak. Hatta iribaşken de solungaçla başlıyorlar, o yüzden iki yaşamlı diyorlar zaten. Kurbağa gördün mü hiç, derisi nasıl parlak ve nemlidir, işte o yüzden sürekli deriden nefes alıyor hayvan. Derisi kurursa ölüyor.

Bildir

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...