En çok Oscar alan oyuncu kim?
en çok Oscar kazanan oyuncu tabii ki Katharine Hepburn. Toplamda dört tane En İyi Kadın Oyuncu Oscar'ı var: Morning Glory (1933), Guess Who's Coming to Dinner (1967), The Lion in Winter (1968) (burada Barbra Streisand'la berabere kalmışlardı), ve On Golden Pond (1981) filmleriyle almış. Toplamda 12 kez de aday gösterilmişti. Bu rekoru kırmak zor görünüyor, çünkü bu başarı tamamen ana oyunculuk kategorilerinde elde edilmiş.
Bence bu sorunun cevabını karıştırma. Eğer "oyunculuk" kategorilerinde en çok ödül alan kişi kim diye soruyorsan, cevabın kesinlikle Katharine Hepburn olması lazım. Dört tane "En İyi Kadın Oyuncu" ödülü var. Ama eğer akademi tarihindeki tüm kategorilerde en çok ödül alan kişi kim dersen, o Walt Disney oluyor, ama o oyuncu değil tabii. O yüzden cevap Hepburn.
Dikkat et, "oyuncu" soruyorsun. Yani teknik ya da onursal ödülleri saymıyoruz. Bu durumda evet, Katharine Hepburn 4 Oscar ile zirvede. Ama sana bir bilgi daha vereyim, erkeklerde en çok Oscar alan oyuncu ise Jack Nicholson. Onun 2 Başrol ve 1 Yardımcı rolü olmak üzere toplam 3 Oscar'ı var. Ama Hepburn 4 ile lider.
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
talha adlı üyenin sorusuna 5 kişi cevap verdi.