En çok Oscar alan oyuncu kim?

REKLAM
yanit +5 yanıt
report Bildir

talha adlı üyenin sorusuna 5 kişi cevap verdi.

Cevaplar

en çok Oscar kazanan oyuncu tabii ki Katharine Hepburn. Toplamda dört tane En İyi Kadın Oyuncu Oscar'ı var: Morning Glory (1933), Guess Who's Coming to Dinner (1967), The Lion in Winter (1968) (burada Barbra Streisand'la berabere kalmışlardı), ve On Golden Pond (1981) filmleriyle almış. Toplamda 12 kez de aday gösterilmişti. Bu rekoru kırmak zor görünüyor, çünkü bu başarı tamamen ana oyunculuk kategorilerinde elde edilmiş.

Bildir
REKLAM

Bence bu sorunun cevabını karıştırma. Eğer "oyunculuk" kategorilerinde en çok ödül alan kişi kim diye soruyorsan, cevabın kesinlikle Katharine Hepburn olması lazım. Dört tane "En İyi Kadın Oyuncu" ödülü var. Ama eğer akademi tarihindeki tüm kategorilerde en çok ödül alan kişi kim dersen, o Walt Disney oluyor, ama o oyuncu değil tabii. O yüzden cevap Hepburn.

Bildir
Şimdi, en çok ödül alan oyuncu derken, oyunculuk kategorisinde en çok ödülü kastediyorsun herhalde. O da kesinlikle Katharine Hepburn. Tam tamına 4 tane En İyi Kadın Oyuncu ödülü var. Bu rekoru daha kimse kıramadı, ne erkeklerde ne kadınlarda. Meryl Streep falan çok aday oldu ama 4'e ulaşamadı.
Bildir
Bu sorunun cevabı bayağı açık aslında. En çok Oscar kazanan oyuncu Katharine Hepburn. Kadın dört tane başrol oscarı aldı, kırılması zor bir rekor. Başka hiç kimse bu kadar alamadı.
Bildir

Dikkat et, "oyuncu" soruyorsun. Yani teknik ya da onursal ödülleri saymıyoruz. Bu durumda evet, Katharine Hepburn 4 Oscar ile zirvede. Ama sana bir bilgi daha vereyim, erkeklerde en çok Oscar alan oyuncu ise Jack Nicholson. Onun 2 Başrol ve 1 Yardımcı rolü olmak üzere toplam 3 Oscar'ı var. Ama Hepburn 4 ile lider.

Bildir

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...