Laos kimin sömürgesi?

REKLAM
yanit +8 yanıt
report Bildir

Thonny adlı üyenin sorusuna 8 kişi cevap verdi.

Cevaplar

 Laos tam anlamıyla 1893 yılında Fransız koruması altına girdi ve 1953 yılına kadar yani tam 60 yıl boyunca Fransız sömürgesi olarak kaldı. Bölgedeki sömürgecilik faaliyetleri aslında 19. yüzyılın sonlarında Fransa'nın Mekong Nehri üzerinden Çin'e ulaşma çabasıyla başladı. Fransızlar orayı Çinhindi Birliği dedikleri yapının bir parçası yaptılar. İkinci Dünya Savaşı sırasında bir ara Japonlar orayı işgal etti ama savaş bitince Fransızlar geri gelmeye çalıştı. Sonunda 1953'te bağımsızlıklarını aldılar ama Fransız etkisi dilde, yemek kültüründe ve şehir planlamasında hala çok belirgindir. Mesela meşhur baget ekmekleri falan hep o dönemden kalma alışkanlıklar.

Bildir
REKLAM

Fransız sömürgesiydi arkadaşlar. 1893 ve 1953 arası dönem tamamen fransa kontrolünde geçti. O dönemden kalan binalar falan hala duruyor başkent Vientiane tarafında. Hatta dillerinde bile hala fransızca kelimeler vardır yaşlılar arasında konuşanlar çıkar.

Bildir

Fransızlar orayı çok sömürdü zamanında. Hatta Vietnam falan da onların elindeydi. Laos o zamanlar bu üçlü grubun en fakir ve en sakin parçasıymış ama Fransızlar kaynaklarını baya kullanmış.

Bildir

 19. yüzyılın sonundan 1950'lerin başına kadar fransa oradaydı. Mekong nehri kıyısındaki o binalara bakarsan zaten anlarsın direkt avrupalı tarzını. Adamlar orayı ticaret yolu olarak kullanmak istediler ama coğrafya çok zorlayınca bekledikleri karı pek alamadılar diye biliyorum.

Bildir
Laos, 1893'ten 1953'e kadar Fransa'nın sömürgesi idi.Fransa, Laos'u Fransız Hindiçini'nin bir parçası olarak yönetti. Bu dönemde Laos'ta birçok Fransız sömürgecisi yerleşti ve ülkenin ekonomisi ve kültürü Fransız etkisinden önemli ölçüde etkilendi.1953 yılında Laos, Fransa'dan bağımsızlığını kazandı. Bağımsızlıktan sonra Laos'ta bir monarşi kuruldu.
Bildir

 Laos eskiden Fransızların sömürgesiydi. Zaten Güneydoğu Asya'da o bölgeye genel olarak Fransız Çinhindi diyorlardı. Vietnam ve Kamboçya ile birlikte Fransızlar orayı uzun süre yönettiler. Bugün bile gitsen başkentlerinde falan o Fransız mimarisini, fırınlarını falan görürsün, adamlar baya iz bırakmış.

Bildir

 Laos denince akla direkt Fransa geliyor tarihsel olarak. Zaten Güneydoğu Asya'nın o tarafı Tayland hariç ya İngiliz ya Fransız sömürgesi olmuş. Laos payına düşen Fransızlar olmuş yani. 1954'teki Cenevre Konferansı ile tam koptular onlardan.

Bildir

 Abi laos fransızların elindeydi işte. Vietnamla beraber takılıyorlardı o zamanlar. Hatta vietnam savaşı falan çıkınca laos da çok karıştı fransızlar çekildikten sonra. Ama ana sömürgeci fransa yani net.

Bildir

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...