Dubai'de açık giyilir mi?
Şimdi bak, bu Dubai konusu biraz karışık. Turist olarak gidiyorsan tabii ki giyilir, yani otelde, havuz başında, plajda istediğin gibi giyebilirsin, kimse bir şey demez. Bikini de giyersin şort da.
Ama kamu alanları dediğimiz yerler var ya, hani AVM'ler, süpermarketler, resmi daireler, metro falan, oralarda dikkatli olmak lazım. Orası bir İslam ülkesi sonuçta. Genelde AVM'lerin girişinde falan "omuzlar ve dizler kapalı olmalı" diye uyarılar oluyor. O yüzden mesela kısa şort ya da askılı tişörtle AVM'ye girmeye kalkarsan güvenlik seni uyarabilir ya da içeri almayabilir bile.
Akşam dışarı çıkarken, mesela popüler bir restorana ya da bara gideceksen, oralar zaten daha serbest, yani şık ve açık kıyafetler giyebilirsin. Orada Avrupalı gibi takılıyor millet. Ama yine de çok aşırıya kaçmamak lazım bence, yani dekolteyi falan abartmamak iyi olur.
Otel ve plaj serbest, halka açık yerlerde omuzlar ve dizler kapalı kuralına uymaya çalış, akşam mekanlarda daha esnek olabilirsin. Saygı göstermek lazım oranın kültürüne.
Ya abartmayın ya, Dubai turist cenneti. Plajda zaten bikini serbest. Gündüz normal gezerken, mesela marinada falan, bizdeki gibi kot şort ve tişört giyersin, kimse karışmaz. Sadece dediğim gibi, AVM'ler, metrolar biraz daha tutucu. Orda da ince bir hırka falan atarsın omuzlarına, sorun çözülür. Çok kafana takma yani, kimse seni tutuklamaz.
Benim orda yaşayan bir arkadaşım var. Diyor ki, turistik yerlerde millet pek umursamıyor ama saygılı olmak önemli. Yani turist olman sana her şeyi yapma hakkı vermez. Özellikle tarihi yerleri, camileri falan ziyaret edeceksen kesinlikle uzun kollu ve uzun etek/pantolon giymelisin. Normal sokakta gezerken de, hani böyle omuzları açıkta bırakan askılılar falan yerine tişört giysen daha rahat edersin, millet sana tuhaf tuhaf bakmaz.
Giyilir de, nerede giydiğine bağlı. Plajda, otelin havuzunda sorun yok. Ama dışarı çıktığında biraz dikkat etmelisin. Ben geçen sene ordaydım, AVM'de kısa şortla gezen bir turisti görmedim mesela. En azından dizin biraz üstünde bir elbise ya da kapri giymek en iyisi. Böyle askılı bluz yerine de kısa kollu bir şey falan tercih edebilirsin. Kimsenin laf etmesini istemiyorsan, genel olarak biraz daha kapalı giyinmek en garantisi.
Kardeşim açık giymek ne demek? Yani bikiniyle mi çarşıya çıkmak istiyorsun? Öyle olmaz tabii ki. Orası sıcak olduğu için ince ve ferah şeyler giyersin. Mesela keten pantolonlar, ince gömlekler falan. Bunlar hem serin tutar hem de kurallara uygundur. Özellikle Ramazan gibi özel dönemlerde daha da dikkatli olmak gerekiyor, o zamanlar herkes daha kapalı giyiniyor. Normal bir zamanda, AVM'de askılı giymezsin, bu kadar basit.
Açık giymekten kasıt ne bilmiyorum ama genel kural şu: Ne kadar turistik bir yerdeysen o kadar serbestsin, ne kadar yerel halkın olduğu bir yerdysen o kadar kapalı olmalısın. Otel, plaj, gece kulübü gibi yerlerde istediğini giy, sorun yok. Ama halka açık alanlarda, özellikle o alışveriş merkezleri ve camiler gibi kutsal yerlerin yakınlarında, omuzlarını ve dizlerini kapatan kıyafetler giymek gerekiyor. Ben bir keresinde AVM'de aşırı kısa bir etekle giden birini gördüm, güvenlik nazikçe uyardı, kadın da gitti hemen uzun bir şeyler aldı giydi. Yani hoşgörülüler ama kuralları var. Bence tatilini zehir etmemek için yanına uzun, ince elbiseler, şallar ve kapriler al. Geceleri de şık elbiselerini giyersin, her yer zaten full lüks mekan dolu.
Bak şimdi, ben birkaç kez iş için gittim oraya. Orada yaşayanlar zaten tamamen farklı giyiniyor, siyah abaya falan giyiyor kadınlar. Ama turistler için durum farklı. Lüks restoranlara falan gideceksen şık ve hafif açık giyinilir, sıkıntı olmaz. Ama genel olarak dışarıda çok dekolteli giysilerle gezmek saygısızlık sayılıyor. Yanında her zaman bir şal ya da ince bir ceket bulundur. İhtiyaç duyarsan omuzlarını kapatırsın. Hem güneşte yanmaktan da korur.
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Neslisah adlı üyenin sorusuna 8 kişi cevap verdi.