41 yaşından sonra askere alınır mı?
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı her erkek için askerlik çağı, nüfus kayıtlarına göre, 20 yaşına girilen yılın 1 Ocak'ından başlayıp, 41 yaşına girilen yılın 1 Ocak gününde sona erecek.
Dükkanda işlerin yoğunluğundan vakit bulup bir bakayım dedim, denk geldi. Bizim buralarda pek öyle 40 yaşından sonra askere alınan görmedim açıkçası. Zaten askerlik çağı bellidir, 20'li yaşlarda aradan çıkarır herkes. Normal şartlarda o yaştan sonra seni kimse zorla alıp kışlaya götürmez, için rahat olsun.
Tabii savaş durumu falan gibi çok ekstrem, ülkenin bekasının tehlikeye girdiği olağanüstü hal durumları hariç. Öyle bir şey olursa kanunlar değişebiliyor, seferberlik ilan ediliyor ama şu anki düzende 41 yaşındakinin askere çağrılması gibi bir durum pek yok. Zaten o yaştaki adamın aile düzeni, işi gücü var, devlet de bunu gözetiyor.
Yani gönlün ferah olsun, senin yaşındakiler ya da 40'ına merdiven dayayanlar için böyle bir endişeye mahal yok. Esnaflık yaparken sağdan soldan çok şey duyuyoruz ama kimsenin kapısına "askere gidiyorsun" diye tebligat geldiğini duymadım henüz. Gündelik hayatına devam et, dert etme böyle şeyleri.
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
Eva Carin adlı üyenin sorusuna 2 kişi cevap verdi.