İnsan en çok hangi hayvana benzer?

REKLAM
yanit +8 yanıt
report Bildir

Gweneth adlı üyenin sorusuna 8 kişi cevap verdi.

Cevaplar

Şimdi olaya tamamen genetik açıdan bakarsak, yaşayan en yakın akrabamız Şempanze ve onun alt türü olan Bonobodur. Çoğu kaynakta genetik benzerlik oranı %98.7'ye kadar çıkıyor. Bu, gorillerden ve orangutanlardan bile daha yakın olduğumuz anlamına geliyor. Evrimsel olarak, en son ortak atamız şempanzelerin atalarıyla yaklaşık 6-7 milyon yıl önce ayrıldı. Yani sadece şekil olarak değil, DNA'mızdaki bilgi kodları itibarıyla da onlara en çok benziyoruz. Hatta bu minicik fark, yani %1.3'lük fark bizi insan yapan o karmaşık beyin fonksiyonlarını ve dik duruşu getirmiş. İnanılmaz bir detay bu.

Bildir
REKLAM

Ben bu soruyu biraz davranışsal ve psikolojik açıdan ele alırım. İnsan, diğer hayvanlardan çok farklıdır aslında, ama eğer benzerlik arayacaksak, bence bazen bir Sürü Hayvanına, mesela bir kurt veya vahşi bir köpeğe benziyor. O hiyerarşi kurma, kendi grubunu koruma, yabancıya karşı düşmanca olma eğilimi falan hep o ilkel sürü içgüdülerinden geliyor. Ya da bazen de bir Tilki gibi kurnaz olabiliyoruz. Ama biyolojik olarak soruyorsan, zaten primatlardan geldiğimiz bariz.

Bildir

Bence dış görünüşten çok davranışsal olarak bakmak lazım. Zaten maymunlara benzediğimiz belli, o genetik benzerlik %98 falan diyorlar ama bence sadece genetik değil ki. Hani şempanzelerin alet kullanması, karmaşık sosyal yapısı, hatta bonoboların o sosyal çözümleri falan... Bazen bazı insanların davranışlarını görünce düşünüyorum, gerçekten de o maymun atalarımızdan çok da uzaklaşamamışız sanki. O yüzden ben en çok Büyük Maymunlar diyorum, hepsi birden.

Bildir

Ya bu belli değil mi zaten, Maymun tabii ki. Hani o genetik bilmem kaç yüzde benzerlikler falan kafamı karıştırıyor. Sen tutup bir maymunu gözlemlediğinde, onun hareketleri, mimikleri, bakışları falan sana en çok insanı hatırlatan şey oluyor. Diğer hayvanlar, atıyorum bir inek, bir kuş... Onlar bambaşka bir şey. Ama maymunlarda hemen bir tanıdıklık var. Görünüş olarak da, hareket olarak da en çok onlara benziyoruz.

Bildir
En çok benzediğimiz hayvan diye tek bir canlı söylemek doğru değil ama genetiğe bakarsak tartışmasız Şempanzeler (ve Bonobolar). Hani %98'in üzerinde bir genetik benzerlikten bahsediliyor. Zaten büyük insansı maymunlar (Hominidler) familyasına giriyoruz onlarla beraber. Fiziksel olarak iki ayak üzerinde durma, el ve ayak yapısı falan gibi bazı temel anatomik benzerlikler de var tabi, ama asıl olay DNA'da bitiyor. Goriller de çok yakınımız ama şempanze bir adım daha önde. Bilişsel yetenekleri de bize en yakın olanlar. Yani bu işin bilimsel ve genetik cevabı şempanzedir.
Bildir
İnsanlar ve şempanzeler genetik olarak birbirine oldukça benzerdir. İnsanlar ve şempanzeler, yakın bir evrimsel geçmişe sahiptir ve genetik olarak birçok benzerliğe sahiptirler. Örneğin, insanların DNA'sının yaklaşık %98'i şempanzelerinkine benzer. Bu nedenle, biyolojik ve genetik açıdan, insanlar en çok şempanzelere benzerler.
Bildir

Bu soruya sadece bilimsel yanıt vermek eksik kalır. Tamam genetik olarak şempanze deniyor da, bizim günlük hayatta beslenme şeklimiz, duygusal tepkilerimiz, sosyal hayatımız falan başka hayvanlara da benziyor. Mesela ben bazen bir Kediye benzediğimizi düşünüyorum. Özellikle ev hayatında, tembelliğimizde falan. Yada bir Köpek gibi sadık olabiliyoruz ya da sürü psikolojisiyle hareket edebiliyoruz. Ama en yakın akrabamız olarak bakarsak, bilim ne diyorsa o, yani Şempanze.

Bildir

Direkt cevabı söyleyeyim, bilimsel olarak Şempanze. Hatta Bonobo'lar da çok yakın. Genetik olarak en fazla benzediğimiz canlılar onlar, %98 küsur. Bütün bu akıllı, düşünen halimiz o ufacık farktan geliyor.

Bildir

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...