Hafta sonu nasıl yazılır?
kesinlikle ayrı yazılır. Yani hafta sonu. Bak, kuralı şöyle aklında tut: Zamanla ilgili birleşik kelimelerde genelde ayrı yazım geçerli. Mesela hafta içi, hafta sonu, ay başı, yıl sonu. Bunların hepsi ayrı. Neden dersen, bu iki kelime birleşince kelimelerin anlamı değişmiyor. "Hafta" ve "son" hala kendi anlamlarında kullanılıyor. Eğer bu kelimeler birleşip bambaşka bir şeyin adı olsaydı (mesela 'gecekondu' gibi, artık ne gece ne de konmak anlamında) o zaman bitişik yazılırdı. Ama burada öyle bir durum yok. O yüzden hep ayrı yazmalısın. "Bu hafta sonu gezeceğiz" cümlesi doğru, "Bu haftasonu gezeceğiz" yanlış. Puan kırılır yani sınavda falan.
Ayrı yazılması gerekiyor. Bu konuda çok tartışma çıkıyor ama kural net: 'hafta sonu' iki ayrı kelime. Eğer hafta sonu kelimesini kullanarak yeni birleşik bir kelime türetmiyorsan (ki türetilmiyor), ayrı yazacaksın. TDK sözlüğü bile böyle diyor. Yani doğru yazımı hafta sonu.
Hafta sonu. Ayrı yazıldığından eminim. Eskiden bazen bitişik de kullanılırdı gibi hatırlıyorum ama yeni TDK'da kesinleşti, ayrı yazılacak. Çünkü birleşip yeni bir anlam üretmiyor, hala haftanın sonu anlamına geliyor.
- Bilgisayar
- Bilim
- Biyografi
- Biyoloji
- Coğrafya
- Diğer
- Din - İnanç
- Diyet - Fit yaşam
- Dizi - Film
- Doğa
- Edebiyat
- Eğitim
- Felsefe
- Fen bilimleri
- Fizik
- Hayvanlar
- İlişkiler
- İş - Ekonomi
- İtiraflar
- Kimya
- Kültür
- Matematik
- Müzik
- Nasıl yapılır?
- Oyunlar
- Psikoloji
- Sağlık
- Seyahat
- Siyaset
- Spor
- Stil - Moda
- Tarih
- Teknoloji
- Yabancı Dil
- Yazılım - Kodlama
- Yiyecek - İçecek
elio adlı üyenin sorusuna 4 kişi cevap verdi.