Mayoz bölünme tür içi çeşitlilik sağlar mı?

REKLAM

Şu aralar kafama takıldı, internette falan karşıma çıkınca bir sorayım dedim. Mayoz bölünme mevzusunda sürekli tür içi çeşitlilikten bahsediyorlar ama tam olarak nasıl oluyor bu iş? Yani tamam, genler falan karışıyor diyoruz da, bu durumun gerçekten o kadar büyük bir etkisi var mı? Herkesin birbirinden farklı olmasının temel sebebi sadece bu bölünme olayı mı, yoksa başka şeyler de işin içine giriyor mu acaba?

REKLAM

Etrafımıza baktığımızda kimse kimseye tam benzemiyor, bu durum da sanki evrimin en büyük numarası gibi geliyor bana. Ama teknik kısımlara girince bazen kafa karıştırıcı olabiliyor. Sizin bu konudaki düşünceleriniz neler, sizce bu sadece biyolojik bir zorunluluk mu yoksa türün devamlılığı için kurgulanmış müthiş bir çeşitlilik stratejisi mi? Konuya hakim olanlar basitçe bir açıklayabilirse çok iyi olur, merakımı giderelim.

yanit +0 yanıt
report Bildir

Bu soruyu henüz kimse cevaplamadı, tacir senin yardımını bekliyor!

Topluluğa katılmak ister misin?

Paylaşım yapmak ve etkileşime geçmek için giriş yapmalısın.
Kategoriler
Bu içeriği paylaş
Hazırlanıyor...
🏆 En iyiler
Yükleniyor...